Legenden fortsetter
GR Yaris er en ekte rallybil for landeveien, både innvendig og utvendig. Den slanke silhuetten og den målrettede holdningen reduserer luftmotstanden og senker tyngdepunktet, mens cockpiten – utviklet med tilbakemeldinger fra profesjonelle løps- og rallyproffer i verdensklasse – er dedikert til kunsten å kjøre.
Med effekt på 280 HK (DIN) og dreiemoment på 390 Nm sørger den nyutviklede, 3-sylindrede turbomotoren med 1,6 liters volum for utmerket akselerasjon og respons.
Den ultraklare 12,3-tommers digitale cockpiten prioriterer ytelseskritiske data. Velg mellom Eco, Normal eller Sport kjøremodus for å stille inn styrefølelsen, cockpitdisplayet og girresponsen akkurat slik du vil ha dem.
Et høyytelses kunstverk, den tresylindrede motoren har en unik blokk, skreddersydde stempler og en kulelagret turbo for umiddelbar respons. GR Yaris er en vinner innen motorsport, og redefinerer hot hatch-ytelsen på veien.
En kombinasjon av turbolading og motorsportsteknologi gir den frittgående 1,6-liters enheten en imponerende kraft i forhold til størrelsen. Det umiddelbare ytelsesmomentet sørger også for sterk akselerasjon når som helst, i alle gir.
Med et dynamisk tre-eikers design inspirerer det taktile og sofistikerte sportsrattet i skinn selvtillit ved hver sving. Fra å navigere stramme hårnålsvinger til svingete veier, vil du ha total kontroll.
En skjerm som bringer verden til fingerspissene. Enten du sjekker kjøreruten eller søker etter nærmeste bensinstasjon, vil denne store 12,3-tommers skjermen gi deg alt du trenger å vite.
Fra trange hårnålsvinger til høyhastighetssvinger, kjør med selvtilliten til en mester takket være GR-FOUR AWD-bryteren. Gli mellom front-til-bak dreiemomentfordelinger i spormodus, eller velg en fast modus i stedet.
Lurer du på noe når det gjelder kjøp av ny bil? Da håper vi at du tar kontakt med oss, slik at en av våre dyktige selgere kan besvare deg.
Toyota har presset grensene innen motorsport i mer enn 60 år, og utviklet nye ideer i konkurransens hete. GR Yaris er legemliggjørelsen av dette idealet – en klassisk hot hatch laget ved hjelp av en «race to road»-filosofi om kontinuerlig forbedring.
Rally er det mest krevende innen motorsport, og er et brutalt miljø for å utvikle ny teknologi. Ved å kjøre dem helt til de går i stykker, og deretter implementere forbedringer, omfavner Toyota utfordringen med å lage uslåelige biler.
Kraft er ingenting uten pålitelighet og holdbarhet. Den 280 hk turboladede motoren i hjertet av GR Yaris ble perfeksjonert ved hjelp av et strengt motorsportprogram på rallyetapper over hele verden.
Å vinne er den ultimate utfordringen. Racing forbedrer teknologien og inspirerer folk ved å presse biler og lag til det ytterste. Gjennom denne prosessen skaper den også mer spennende, innovative og pålitelige landeveisbiler.
Standardutstyr:
Utvendig:
Innvendig:
Sikkerhet:
Har i tillegg til Sport MT og AT
Flere land i Europa er i ferd med å stenge 2G-nettet. Norske teleoperatører (Telenor og Telia Norge) meldte rundt årsskiftet til 2024 at de har besluttet å stenge ned 2G-nettet i løpet av 2025 – les mer om hvordan dette påvirker bilbransjen.
Les merVi er behjelpelige med å finne den rette bilmodellen for deg. Kontakt oss for å motta et uforpliktende tilbud. Du hører raskt fra oss.
Tar du din Toyota inn til Originalservice på et Toyota-verksted får du automatisk ett år Toyota Relax Garanti, uten ekstra kostnad.
Dette gjelder for alle modeller mellom 5 og 10 år, og alle motortyper, uavhengig om originalservice er fulgt tidligere, opptil 200.000 km. Det betyr at når nybilgarantien har løpt ut, kan du utvide garantien med inntil 1 år/15 000 km etter hver utførte Toyota Originalservice (Toyota Relax garanti innvilges inntil 185.000 km og gjelder i 1 år/15.000 km).
Mer om garantierHøyde: 1455 mm
Bredde: 1805 mm
Lengde: 3995 mm
Akselavstand: 2560 mm
Antall dører: 3
Forbruk kombinert WLTP (l/100 km fra): 8,7 l/100 km
CO2 kombinert WLTP (g/km fra): 197 g/km
Antall sylindere: 3 cylinder, in line
Sylindervolum: 1618 cm3
Maks effekt (forbrenningsmotor alene): 206/6500 kW/omdr.
Maks dreiemoment (forbrenningsmotor alene): 390/3250-4600 Nm/omdr.
Girkasse: Manuell/Automat
Toppfart: 230 km/t
Drivstoff: Bensin
Hjuloppheng bak: Double wishbone oppheng